Indlæser Begivenheder

« Alle Begivenheder

• Denne begivenhed er allerede afholdt.

Syng Norden Sammen

07/09/19 @ 19:30H:i21:00

2019 markerer 100-året for stiftelsen af Foreningerne Norden, og for at fejre jubilæet vil Aarhus Festuge og Foreningen Norden samle folk i hele Norden via sang. Lørdag d. 7. september kl. 19.30 samles nogle af Nordens bedste kor i Aarhus for at medvirke i en storslået koncert, der både indeholder korsang på højeste niveau og fællessang for hele Norden. Koncerten transmitteres via livestream direkte fra Aarhus.

I løbet af koncerten synges tre nordiske fællessange, hvor alle uanset sangstemme, nationalitet eller alder inviteres til at synge med. De tre udvalgte sange er ‘Til Ungdommen (Kringsatt av Fiender)’, ‘Vem kan Segla Förutan Vind’ og ‘I Skovens Dybe Stille Ro’.

I Roskilde inviterer Foreningen Norden i Roskilde-Lejre i samarbejde med Roskilde Festival Højskole til at deltage i fællessangen. Koncerten kommer på storskærm på Højskolen så alle borgere i Roskilde og Lejre kan komme og deltage i de 3 fælles sange samt høre hele koncerten fra Aarhus Festuge.

Dørene åbnes kl. 19.00 og der er fri entre.

Vi ses på BASGANGEN i Roskilde.

Dato:
07/09/19