Lokalafdelinger og kredse

Lokalafdelingerne

Lokalafdelingerne er foreningens base, og den årlige generalforsamling er lokalafdelingens højeste myndighed.

De lokale afdelinger afholder mange typer aktiviteter, såsom: Foredrag, udflugter, viseaftener, rejser, kunstudstillinger, læsekreds mm. Alle aktiviteter har en nordisk vinkel.

Aktiviteterne offentliggøres så vidt muligt på lokalafdelingernes egne hjemmesider (links nedenfor), og på arrangementskalenderen her på hjemmesiden. Desuden udsender lokalafdelingerne sæsonprogrammer til egne medlemmer via post eller mail.

Det er de lokale styrelser, som fastsætter aktivitetsprogrammet, men alle medlemmer kan foreslå konkrete aktiviteter inden for foreningens formål.

Foreningens årlige rejsemagasin, med tilbud fra landets lokalafdelinger, offentliggøres i magasinet NORDISKE nr. 1, som udkommer i januar.

Det er lokalafdelingerne, som står for den daglige kontakt med det enkelte medlem.