Lars Løkke: Nordisk samarbejde skal op på et helt andet niveau

19-01-23 Esben Ørberg 0 comment

Efter årtiers slumring skal det nordiske samarbejde på på et helt andet niveau, siger udenrigsminister Lars Løkke Rasmussen i dag til Berlingske efter et møde med sin svenske kollega Tobias Billström. Løkke er mere markant i sin udmelding om nordisk samarbejde end nogen anden dansk minister har været i nyere tid, og hans udtalelser fylder da også det meste af avisens forside og to sider inde i bladet.

Foreningen Nordens formand, Lars Barfoed siger:

– Foreningen NORDEN bakker fuldstændig op om udenrigsminister Lars Løkke Rasmussens ambitioner om at styrke det nordiske samarbejde. Det skal “tages til et helt andet niveau”, som udenrigsministeren i dag siger til Berlingske. Tiden er inde til at tage nye skridt i retning af at gøre Norden til verdens mest bæredygtige, konkurrencedygtige og integrerede region. Sammen kan vi bedre håndtere de store udfordringer, vi står over for og udnytte de muligheder vi har politisk og økonomisk som verdens 11. største økonomi, når vi lægger vores økonomier sammen, lyder det fra Lars Barfoed.