Folkemødet d. 14. juni: Nordens plads på fremtidens skolebænk

14 juni, 2024 @ 13:15H:i14:00

Gratis

Der tales om, at Norden skal blive verdens mest integrerede region – men hvorfor ved vi så lidt om hinanden? Norden i skolen, Foreningen Nordens gratis, digitale undervisningsplatform, tilbyder værktøjer til at inspirere elever og lærere i hele Norden til at udforske nabosprog, nordisk kultur og samfundsforhold inden for forskellige fag. Hvorfor skal vi overhovedet lære om Norden i skolen? På Folkemødet tager vi fat på spørgsmålet og diskuterer, hvordan det nordiske perspektiv kan berige og nuancere undervisningen. Kom og lyt med til vores panelsamtale om Nordens plads på fremtidens skema.

Telt/medarrangør: H1 – Skibet Lilla Dan – DFS – Dansk Folkeoplysnings Samråd

Moderator: Martin Breum, Journalist

Paneldeltagere:
Jonas Roelsgaard, Næstformand Foreningen NORDEN
Ane Qvortrup, Professor og leder af Center for Gymnasieforskning, medlem af styregruppen for NordUng, Syddansk Universitet
Mariella Harpelunde Jensen, Programchef, BUSTER filmfestival

For mere info se arrangementet på Folkemødets hjemmeside her

14 juni, 2024
Pris: