Gratis lærerseminarer om nordisk fagstof

19-06-23 norden 0 comment

Først til mølle: Gratis lærerseminarer om nordisk fagstof

Gratis lærerseminarer om nordisk fagstof

Lærere, der underviser i dansk, historie eller samfundsfag, kan i skoleåret 23/24 komme på gratis fagseminar med fokus på undervisning i det nordiske fagstof i fagene.

Seminarerne er muliggjort af, at Danmarks Lærerforening som del af et samarbejde med Foreningerne Norden, Dansklærerforeningens folkeskolesektion og Foreningen af lærere i historie og samfundsfag har fået en bevilling fra A.P. Møller og Hustru Chastine Mc-Kinney Møllers Fond til almene Formaal.

På seminarerne præsenterer en række faglige eksperter deres viden om nordiske perspektiver med konkret vejledning til at arbejde med den nordiske dimension i undervisningen i dansk, historie og samfundsfag.

Der vil desuden være en introduktion til undervisningsplatformen Norden i skolen, som er en gratis ikke-kommerciel og uafhængig undervisningsplatform, som for nyligt er blevet relanceret med en række nye undervisningstemaer, som gør det nemmere for lærere at arbejde med den nordiske dimension i undervisningen.

Læs mere her:

Gratis lærerseminarer om nordisk fagstof | Norden i Skolen – Dansk