Efter 37 år går Peter Jon Larsen af – afløses af Christian Lagoni

08-03-22 Esben Ørberg 0 comment

Foreningen Nordens ansættelsesudvalg og forretningsudvalg har ansat projektleder Christian Lagoni som ny generalsekretær efter Peter Jon Larsen, som har bestridt posten så længe som i 37 år.

Christian Lagoni

Foreningen har i dag udsendt følgende pressemeddelelse:

Efter 37 år som generalsekretær for Foreningen Norden går Peter Jon Larsen, 68, den 1. april på pension og erstattes af den 38-årige projektleder i jobudvekslingsorganisationen Nordjobb Christian Lagoni.

Foreningens landsformand, tidl. minister, Lars Barfoed siger:

– Med Christian Lagoni får foreningen en leder, som både kender vores lokalafdelinger og nordiske søsterorganisationer bedre end de fleste, og samtidig har han blik for, hvordan vi fremmer det nordiske samarbejde både folkeligt og politisk. Samtidig skal der lyde en stor tak til Peter Jon Larsen for de mange års fremragende indsats for Foreningen Norden og dermed for det nordiske samarbejde.

Christian Lagoni har som dansk Nordjobb-leder de seneste fem år arbejdet fra Foreningen Nordens kontor i København og har forhandlet og formidlet mange hundrede sommerferiejob til unge fra hele Norden.

Lagoni er uddannet lærer, har arbejdet som pædagogisk koordinator og haft lederjob i flere supermarkedskæder. Han er aktiv i det lokale foreningsliv i Stevnstrup uden for Randers, hvor han bor sammen med sin kone og deres to sønner.

Foreningen Norden arbejder for øget samarbejde i Norden. Foreningen er stiftet i 1919 og har 10.000 medlemmer fordelt på 90 afdelinger over hele Danmark. Foreningens protektor er dronning Margrethe II.