Tillid – Nordens guld v/Gert Tinggaard Svendsen, 11. april 2019 (Horsens afdeling)

11/04/19 @ 19:00H:i21:00

Kr.70

Tillid har dybe historiske rødder og udgør en enestående kulturarv i Norden. Vi kan måle, at de nordiske lande er verdensmestre i tillid. Desuden tyder meget på, at høj tillid i et land fører til bedre økonomi og endnu mere lykke. Rødderne til dette særligt nordiske, eller det man også kunne kalde “det nordiske guld”, kan efter alt at dømme spores tilbage i historien.

Det store spørgsmål i verden lige nu er netop, hvor tilliden kommer fra.

Derfor ønsker alle at forstå, hvorfor netop Norden er en guldgrube i forhold til social tillid. En forklaring kunne være fra den private sektor, hvor mødesteder som for eksempel handelspladser og frivillige foreninger har gjort sig gældende.

En anden forklaring kunne være fravær af korruption og overkontrol i den offentlige sektor.

11/04/19
Pris: