Indlæser Begivenheder

« Alle Begivenheder

• Denne begivenhed er allerede afholdt.

Skumringstime i Hadsund 2023, 13. november (Mariagerfjord)

13/11/23 @ 19:00H:i20:00

Skumringstime 2023 i Hadsund

Flere end 150.000 mødes samtidig til Skumringstime i ca. 2.000 byer i de nordiske og baltiske lande. Samme tekst fra norske “Stargate” læses højt alle steder – som led i Nordisk Litteraturuge, der arrangeres af Foreningerne Norden i de nordiske lande.

Julen nærmer sig i Oslobydelen Tøyen. Vi følger Ronja og storesøsteren Melissa, som håber på en hvid jul – i dobbelt betydning. Da deres far mister sit job på et julemarked, og begynder at hænge ud på værtshuset Stargate, må søstrene tage over. Først er det Melissa, som i hans sted begynder at sælge grantræer, men lidt efter lidt drages Ronja også ind i det som sælger af kranse. Den prisbelønnede forfatter, Ingvild H. Riishøj, blander moderne hverdagsrealisme med referencer til de klassiske nordiske fortællinger. Stargate er en julehistorie om håb, svigt og drømme, set ud fra barnets perspektiv”, hedder det på hjemmesiden for Nordisk Litteraturuge, der også fastslår:

” Målet med Nordisk Litteraturuge er at sprede nordisk litteratur, stimulere glæden ved at læse og fremme solidaritet og samarbejde på en anderledes og spændende måde.”

Lone Thomsen læser den udvalgte tekst ved Skumringstime i Hadsund 2023, og Anton Brink-Jensen leverer musikken til fællessang den aften.
Alle er velkomne.

Deltagelse – inkl. kaffe / the – er gratis, men tilmeld venligst senest 12. november hos Anette Olesen; tlf. 21 67 59 57.

Dato:
13/11/23