Indlæser Begivenheder

« Alle Begivenheder

• Denne begivenhed er allerede afholdt.

Skumringstime: Årets tema er DRØMME OG LÆNGSEL I NORDEN (Præstø lokalafdeling)

15/11/21 @ 18:50H:i21:00

I anledning af Ålands 100-års jubilæum er årets tekst fra den klassiske roman, Katrina af Sally Salminen. Vi lærer den unge Katrina at kende, som lokkes ind i et ægteskab med en fattig sømand ved at han tegner et forskønnet drømmebillede af parrets fremtid sammen. Historien om Katrinas liv er en stærk skildring af en ålandsk kvindes skæbne som gennem årene er blevet læst og elsket af mange. Sally Salminen var født i Vårdö på Åland som den ottende af tolv børn og havde allerede som barn forestillinger om at blive forfatter. Hun blev dansk gift og boede i Danmark fra 1940 til sin død i 1976.

Eva Carlson
PERLEFISKEREN – KARIN ERLANDSSON
KATRINA – SALLY SALMINEN

Velkommen til Eva Carlsson, som læser lidt af teksten på svensk for at vi kan høre det smukke svenske sprog.
Kom og være med i verdens største højtlæsnings projekt, når der i over 2000 tilmeldte biblioteker og andre samlingssteder over hele NORDEN, fra Baltikum i øst til Grønland i vest, læses op af samme tekst kl. 19:00 lokal tid, i stearinlysets skær, som en fin indledning til de voksnes Nordisk Biblioteks Uge også i 2021
ALLE ER VELKOMNE Pris for oplevelsen samt forfriskninger:

NORDEN medlemmer 50kr, gæster 60kr

JUNGSHOVED SKOLE OG NORDEN VIL SELVFØLGELIG ALTID FØLGE EVT. COVID-19 RESTRIKTIONER.

Dato:
15/11/21