POESI – FILM – MAD. Ludo og Kobberrør – Film og digte af Katrin Ottarsdóttir, 16. november på Tobaksgaarden (Assens Afdeling)

16/11/16 @ 17:00H:i22:00

POESI OG FILM: 17.00-18.30

BUFFÉT: 18.30.

Mød filminstruktør og forfatter Katrin Ottarsdóttir til et arrangement med oplæsning fra hendes digtsamling “Findes der kobberrør i himlen”, som udkom i marts i år, og filmvisning af hendes seneste spillefilm “Ludo” fra 2014.

Katrin vil læse nogle digte og fortælle lidt om sin bog og om filmen. Efter filmen vil Katrin signere bøger, og der vil være mulighed for at få en snak med hende om bog og film.

Digtsamlingen “Findes der kobberrør i himlen” er en samling intense digte om at være enebarn spændt ud mellem en psykisk ustabil mor og en passiv far. Det er digte om at være usynlig, om at prøve at finde sig selv på trods og om de kobberrør, der “lader vandet hvine sin svimlende englesang” i et alt for stort hus med alt for megen tavshed. Bogen blev i 2013 tildelt Færøernes Litteraturpris.

Bogen vil i dagens anledning kunne købes med rabat.

Spillefilmen “Ludo” fra 2014 har sit udpring i et af digtene i Katrins digtsamling, og er et langsomt, hypnotisk og ekspressionistisk psykologisk drama om en 11-årig pige, der er fanget i en dysfunktionel families uforudsigelige og klaustrofobiske univers. Filmen er Katrin Ottarsdóttirs tredje spillefilm og den første færøske spillefilm siden 1999. Filmen vises med danske undertekster. Varighed: 71 min.

Filmfakta: Manus m.m.: Katrin Ottarsdóttir. – Fotograf: Natascha Thiara Rydvald.

Pris for hele arrangementet: 150 kr. for medlemmer / 175 kr. for ikke-medlemmer.

Pris for film og poesi alene: 75 kr. for medlemmer / 100 kr. for ikke-medlemmer.

Tilmelding til Bolette senest søndag d. 13. november på mobil: 2144 2498 eller mail: bolette.eggers@mail.dk

Betaling på: foreningskonto: Reg.nr. 6853 kontonummer 0001008933 samtidig med tilmelding.

16/11/16

Tobaksgaarden i Assens