Indlæser Begivenheder

« Alle Begivenheder

• Denne begivenhed er allerede afholdt.

“Lad elven leve!” -film 27. januar 2024 (Faaborg-Midtfyn lokalafdeling)

27 januar, 2024 @ 14:00H:i16:00

DKK50 – DKK80

Lørdag 27. januar kl. 14.00

Nordisk Ønskebio i Ringe Bio.

Foreningen NORDEN har igen fået lov til at vælge en aktuel nordisk film til en offentlig særforestilling i vores hyggelige forenings-drevet lokalbiograf.

I år har vi valgt den norske film fra 2023

”Lad elven leve!”

‘Lad elven leve’ er et indtagende og medrivende drama om en ung kvindes kamp for samiske rettigheder. Ester (Ella Marie Hætta Isaksen) flytter til Alta i efteråret 1979, hvor hun får job som lærervikar. For at blive accepteret af kollegerne, vælger hun – som mange før hende – at holde sin samiske baggrund hemmelig, for årtier med undertrykkelse og slet skjult racisme har fået mange samer til at tilpasse sig den norske kultur. Men da Esters fætter, som er samisk aktivist, tager hende med til demonstrationer mod det planlagte vandkraftværk i Alta-elven, starter hendes egen opvågning – og rejsen ud af skammen. Ester kaster sig ind i den konfliktfyldte kamp for bevaring af elven – og for retten til at være sig selv.
Kilde: Camera Film

NORDEN byder på gratis kaffe og kage fra kl. 13 i caféen, så kom i god tid!

Åben forestilling og alle er velkomne. Billetter kan nu reserveres på www.ringebio.dk.OBS! Special pris for medlemmer af Foreningen NORDEN! Bestil plads på forhånd og fortæl billetsælgeren på dagen, at du er NORDEN-medlem, inden du betaler billetten. Så sparer du 30 kr. på prisen.

Dato:
27 januar, 2024