Generalforsamling, 11. mar (Silkeborg lokalafdeling)

11/03/21 @ 18:00H:i20:00

Kl. 18.00
Generalforsamling iflg. vedtægterne.
Foreningen er vært ved en vand/øl

Kl. 19.00
Foredrag.

2.500 km rejse med tog gennem Norge og Sverige Redaktør Jens Utoft, Skive, rejste i 2017 fra Mora i Sverige med Inlandsbanen til Trondhjem og Bodø i Norge. Derfra med bus og færge til Narvik, der var hjemsted for nogle af de hårdeste kampe under den tyske besættelse af Norge under 2. verdenskrig.
Videre gik det med malmbanen til jernværksbyen Gällivare. En stor del af husene i de to minebyer er i øvrigt ved at blive flyttet eller revet ned fordi flere af minegangene i Europas største jernmine synker sammen. Undervejs blev der et ophold i samernes hovedstad Arvidsjaur, inden turen igen gik sydpå til Mora.
En tur med megen skov og fantastisk flot og varieret natur samt spændende oplevelser under ophold i de besøgte byer.

Hør, se og bliv inspireret til denne rejseform.
Jens Utoft fortæller og viser billeder og videoklip.

Pris: 50 kr. inkl. kaffe/te med brød
Arr.: Foreningen Norden