Foredrag og grøn fællesspisning på Horsens Bibliotek.

8 februar, 2024 @ 17:30H:i21:00

Foredrag og grøn fællesspisning på Horsens Bibliotek.

Deltag i begge dele eller kun foredrag.

Torsdag d. 8. februar kl. 17.30 – 21.00: Odin, Freyja og alle de andre rødder.

Religionshistoriker Simon Nygaard fortæller om nordisk mytologi. Fortællingerne er mange og har længe levet deres eget liv. Først som led i de nordiske nationalstaters dannelse i 1800-tallet og siden i den internationale populærkulturs fascination af vikinger. Fortællingerne stammer fra middelalderlige, islandske håndskrifter, men myterne trækker også tråde til vikingetidens forestillingsverden og et verdensbillede fra før kristendommen blev dominerende. Et verdensbillede hvor guderne var langt fra almægtige, og hvor skæbnen var en bestemmende faktor – både for den enkelte og for verden.

17.30 – 18.30: Grøn fællesspisning i bibliotekets frokoststue. Vi mødes i forhallen.
19.00 – 21.00: En tour de force i den nordiske mytologi i bibliotekets sal.

Billetter købes her. Vælg ”Mad og foredrag” til 100 kr. (senest 6.2. kl. 12) eller ”Foredrag” til 50 kr. Evt. resterende til foredraget sælges ved indgangen.

I samarbejde med Horsens Kommunes Biblioteker

8 februar, 2024