Indlæser Begivenheder

« Alle Begivenheder

• Denne begivenhed er allerede afholdt.

Foredrag med Rane Willerslev i Arena Assens 20. september 2023

20/09/23 @ 19:00

FOREDRAG MED RANE WILLERSLEV I ARENA ASSENS
ONSDAG 20. SEPTEMBER KL. 19.00-20.30
PRIS: MEDLEM 175 KR. / IKKE-MEDLEM 200 KR.
ARRANGØR: Foreningen NORDEN, Assens.

En af Danmarks absolut mest efterspurgte foredragsholdere, direktør for Nationalmuseet og professor i socialantropologi fortæller denne aften om:

Rygrad og Rummelighed
I dagens Danmark kastes vi alle rundt i en stadig accelererende forandringsproces, hvis horisont vi formentlig knap nok kan skimte omridset af endnu. Alt, vi ved, er, at det bliver vildt. Vi oplever igen og igen kollaps, og meget af dét, vi ved og gør i dag, er med garanti ikke dét, vi gør og har brug for at vide i morgen.
Til foredraget vil Rane Willerslev på underholdende og skarp vis ud fra de to kernebegreber beskrive og forklare, hvad der skal til, for at vi mennesker kommer helskindet gennem en opløsningstid, hvor de gamle former og tanker konstant skal gentænkes og fornyes. Det skal ifølge Rane ske på et grundlag af solid og dyb faglighed – det er vores rygrad. Men også med en vilje til som samfund at møde verden med større rummelighed og et mod til at lade sin verden kollapse i mødet.
KØB BILLET: www.arena-assens.dk/kultur senest søndag den 17. september.

Mulighed for spisning kl. 17.30. sæt x når du køber billet.

Spørgsmål: Foreningen Norden, Bolette Eggers: 21442498

Dato:
20/09/23
Tidspunkt:

Arrangør

Foreningen NORDEN Assens Afd.

Arena Assens
Rådhus Allè 25