Foredrag med Morten Thomsen Højsgaard, direktør for ROMU, 23 feb. (Frederikssund lokalafdeling)

23/02/23 @ 19:00H:i21:00

I Foreningen Norden Frederikssund har vi fået én af vores fremmeste kulturpersoner, direktøren fra ROMU, Morten Thomsen Højsgaard, til at holde et foredrag på Kulturhuset Elværket.

ROMU er en sammenslutning af ti statsanerkendte museer i Roskilde, Lejre og Frederikssund kommuner.

Hos os er det Museet Færgegården, som er med i ROMU.

Morten Thomsen Højsgaard har tidligere holdt et historisk foredrag om kulturen, i og omkring Roskilde Fjord; det var i Folkeuniversitetet.

Hos os i Foreningen Norden, vil han på Elværket, torsdag den 23. februar kl. 19.00 til ca. 21.00 causere over emnet ”Norden i historien – og min historie med Norden”.

Vi serverer kaffe/te og kage i pausen.

Det hele er gratis, og tilmelding er ikke nødvendig.

Foreningen Norden i Frederikssund er en folkelig forening, som er med til at udbrede kendskabet til de nordiske lande, deres sprog og alle de relationer vi har indbyrdes.

Alle er velkomne til at melde sig ind i vores forening, men denne aften på Elværket kan alle være med, så giv jer selv muligheden for at lytte og evt. deltage i debatten, og måske også få en større viden om vores nordiske naboer, samt vores fælles historie.

Tag venner, familie og naboer med. Det bliver helt sikkert en rigtig god aften.

På bestyrelsens vegne

Grethe Olsen, formand