Karen Blixen – Liv og skæbne

18/01/23 @ 17:30H:i21:00

Foredrag og grøn fællesspisning

Kl. 17.30: Fællesspisning med grøn mad i bibliotekets frokoststue. Vi mødes i forhallen.
Kl. 19.00 – 21.00: Karen Blixen døde 77 år gammel i september 1962 på Rungstedlund, hvor hun levede størstedelen af sit liv. Dog undtaget 17 år på kaffefarmen i Afrika. En periode, der prægede hendes tilværelse, og gav næring til hendes forfatterskab. Der fortælles i ord og billeder om Blixens baggrund og levnedsløb, og vi får prøver på forfatterskabets eventyrlige indhold. Med sin fortællinger og særprægede stemme kunne Blixen tryllebinde sine tilhørere. Tidligere erhvervsleder Mogens Blume har som pensionist fordybet sig i foredrag om markante personligheder.

Billetter købes her senest 16. januar. Vælg mellem ”Mad og foredrag” til 100 kr. og ”Kun foredrag” til 50 kr.

Arrangeret i samarbejde med Horsens Kommunes Biblioteker

18/01/23