Troels Jensen fortæller om Islændinge og Island, d.19. april (Mariagerfjord lokalafdeling)

19/04/22 @ 19:00H:i21:00

kr.50

– Island består af mange forskellige landskaber og geografiske fænomener: Geotermisk aktivitet, vandfald, gletsjere, vulkaner og gejsere.

– Vejret kan skifte meget hurtigt – kraftig blæst, regn, sne, sol døgnet rundt om sommeren og korte dage om vinteren, hvor der til gengæld er nordlys.

Det fortæller Troels Jensen, Hadsund, som optakt til arrangementet Islændinge og Island, som han fortæller om tirsdag den 19. april 2022 kl. 19.00 på Hobo Medborgerhus. Troels Jensen har altid haft en stor forkærlighed for Island, siden han som barn så udsendelser om landet på TV. Han rejste rundt i Island i 2002 og boede centralt i Reykjavik under et halvt års jurastudier ved byens universitet i 2015. – Islændinge er hjælpsomme og imødekommende. Har man brug for hjælp, så bruger de tiden. Min tanke er, at de véd, at de selv kan få brug for hjælp. Derfor giver de den selv.

– Jeg spurgte om vej til en forretning, og hende, jeg spurgte, kørte mig. – Islændinge gør, hvad der skal til, og de er omstillingsparate. Og de indeholder en del vildskab, fastslår Troels Jensen.

Det kan alle interesserede høre meget mere om 19. april, når Islændinge og Island er på programmet i Hobro Medborgerhus arrangeret af Foreningen Norden Mariagerfjord.

Alle er velkomne og deltagelse er gratis for medlemmer, men koster 50 kr. for ikke medlemmer, betaling ved indgangen.

Tilmelding til Lisbeth Roth, lisbeth@roth-hadsund.dk / 53803478

19/04/22