Foredrag: Det gode forældreskab (Viborg lokalafdeling)

25/09/21 @ 14:00H:i15:00

Aydin Soei er dansk sociolog, journalist og forfatter med etniske minoriteter som forskningsområde.
Seneste udgivelse er samtalebogen Fædre – fortællinger om at blive til som far. I denne bog fortæller fem fædre ærligt om deres perspektiver på at være og blive far i Danmark.

Det er fortællinger om to generationer af multietniske fædre og deres forskellige forhold til deres børn på godt og ondt samt en indikation af, hvor vi er på vej hen i dagens Danmark.

I foredraget belyser Aydin Soei udviklingen i faderrollen fra den autoritære til den omsorgsfulde far.

Foredraget koster kr. 50.
Billetter købes hos Biblioteket.

Samarbejdspartnere: LOF Midtjylland, Statens Kunstfond, Viborg Folkeuniversitet, Boligselskabernes Fællessekretariat, Bydelsmødrene i Houlkær, Foreningen Norden og Viborg Hovedbibliotek.

25/09/21

Viborg Hovedbibliotek, Skakbrættet