Langt om længe: Repræsentantskabsmøde den 21. august

26-07-21 Esben Ørberg 0 comment

Tredje gang er lykkens gang. Således også for Foreningen Nordens medlems-repræsentanter, som nu endelig kan mødes for at tage foreningen i nøjere eftersyn. Det sker på repræsentantskabsmødet på Aabenraa Statsskole lørdag den 21. august, som vil blive indledt af den afgående formand Marion Pedersen, Aabenraa-afdelingens formand Karen Margrethe Fink og Aabenraas borgmester Thomas Andresen (V).

Mødet indeholder naturligvis alle de punkter, der skal til for at få en landsdækkende forening til at fungere, herunder beretning og debat samt valg til landsstyrelse og formand.

Den siddende formand Marion Pedersen overtog i 2019 formandsposten, da Mogens Jensen blev minister og hun var næstformand. I 2020 lod hun sig overtale til at lade sig vælge ordinært, men kun på den betingelse, at det var indtil det fysiske repræsentantskabsmøde kunne finde sted.

Det sker nu, og efter en langvarig og grundig proces indstiller både forretningsudvalg og landsledelse, at Lars Barfoed overtager formandsposten.

Lars Barfoed er tidligere justits- og transportminister og formand for Det Konservative Folkeparti og har siddet i Foreningen Nordens landsstyrelse i en årrække. I dag driver han egen rådgivervirksomhed og bestrider flere fremtrædende bestyrelsesposter, blandt andet er han næstformand i By & Havn.