Ind i det islandske litteratur med Jon Kalman Stefansson

30/04/20 @ 19:00H:i21:00

kr.150

Ind i det islandske med Jón Kalman Stefánsson & Co. som rejseguider

Dobbeltforedrag ved cand. phil. Jes Stein Pedersen, litteraturredaktør på dagbladet Politiken og tidl. Studievært på Deadline 2. Section på DR2.

Islandsk skønlitteratur forener det poetiske og det episke på smukkeste vis og udtrykker stor sans for den uforudsigelige natur og for kærligheden mellem mennesker. Med Jón Kalman Stefánssons Sommerlys og nu kommer natten (2005) som udgangspunkt tager vi denne aften på rejse helt ind i nyere islandsk litteratur.

Tre andre romaner, som også kommer i fokus er:
1. Bergsveinn Birgissons (f. 1971) perle af en roman Brev til Helga (2010) om den 90-årige fåreavler og skønne Helga, hvis hus han kan se fra sin egen grund.
2.  Ófeigur Sigurðssons (f. 1975) pragtfulde En roman om Jón og hans breve til sin gravide kone, da han opholdt sig i en grotte hen over vinteren og forberedte hendes ankomst og de nye tider (2010)
3. Auður Ava Ólafsdóttirs AR (2016), som velfortjent fik Nordisk Råds litteraturpris i 2018

Arr. TFO i samarbejde med Foreningen Norden Thisted og Folkeuniversitetet i Thisted Kommune

Web: www.tfoinfo.dk & www.nordenthisted.dk

100 for medlemmer af Foreningen Norden og TFO øvrige 150 kr.
Medbring selv kaffe/te og brød

30/04/20
Pris: