Findes der en fællesnordisk Musikarv ? Foreningen Norden, Thisted

18/04/18 @ 19:00H:i21:30

kr.50

Findes der en fællesnordisk musikarv?

Onsdag 18. april kl. 19.00 på Hanstholm Fyr, Tårnvej

7-23, Hanstholm

Entré inkl. kaffe/te med småkager 50 kr.

I samarbejde med Thy Selskab for Musikalsk Scenekunst

Niels Windfeld Lund, Barslev, der er formand for og daglig leder af Thy Selskab for Musikalsk Scenekunst eller Thy Centre for Musical Arts (TCMA), besvarer spørgsmålet gennem ord, sange og musik.

I øvrigt medvirker de lokale musikere og sangere Lars Nielsen, Hanstholm, Mikael Bertelsen, Thisted, og Marianne Storm, Klitmøller.

TMCA, der har sit hovedsæde i Thinghuset i Vestervig, gennemfører i løbet af 2017 en række musikhistoriske arrangementer under fællestitlen ”Nordisk Musikværksted 2017”, bl.a. var der i Kristi himmelfartsferien bronzealderfestival.

Den norske gruppe Klang av oldtid optrådte ved bronzealdermusiktræffet 25.-27. maj med rekonstruktioner af oldtidsinstrumenter, herunder to lurer skabt af den danske bronzestøber Peter Jensen. Foto: Gaute Vikdal

Niels Windfeld Lund er professor emeritus i dokumentationsstudier ved UiT – Norges Arktiske Universitet i Tromsø.

18/04/18
Pris: