Tidligere MF’er bliver næstformand i Foreningen Norden

12-06-16 Esben Ørberg 0 comment

Tidligere formand for Folketingets Udenrigsudvalg og folketingsmedlem for Venstre fra 2005-2011, Marion Pedersen, 67, er valgt til ny næstformand i Foreningen Norden, hvor hun afløser Georg Møller.
Marion Pedersen skal lede foreningen, som har 11.000 medlemmer fordelt på 100 afdelinger, sammen med formanden, tidl. minister, Mogens Jensen, MF (S).
Marion Petersen var i alle sine folketingsår aktiv i en lang række udvalg og nævn i nordisk regi.
Marion Pedersen modtog i 2010 Dansk Kvindesamfunds Mathildepris for sit engagement i debatten om købesex.
Hun har siden 1981 drevet et autoværksted i Tårnby på Amager sammen med sin mand Henrik Petersen.

Den nye næstformand var særdeles aktiv på den nordiske front, da hun sad i Folketinget. Her er hendes formelle poster i Nordisk Råd.

Marion Pedersen har siddet i Foreningen Nordens forretningsudvalg i en årrække og foreningens landsstyrelse valgte i weekenden også nyt forretningsudvalg, der foruden formand og næstformand, nu består af:

Susanne Prip Madsen, København

Aage Augustinus, Odder