Lille Nordens Dag, 22. marts (Københavns lokalafdeling)

22 marts, 2024 @ 10:00H:i16:00

Gratis

Lørdag den 23. Marts er den officielle “Nordens Dag”. Det er en dag, der fejrer ligheder og forskelle i Norden, men i høj grad også samarbejde og fællesskaber på tværs af de nordiske lande.

På de bemandede legepladser i København vil vi gerne være med til at fejre Norden – i børnehøjde. Derfor inviterer vi til en fælles fejring som vi kalder “Lille Nordens Dag”. Det foregår på legepladsen i Nørrebroparken den 22/3.

“Lille Nordens Dag” er kulminationen af en uges fokus på Norden og de nordiske lande på udvalgte bemandede legepladser – “Nordens uge”. Her kan du opleve en udstilling af de temaer, værker og aktiviteter som de enkelte legepladser har været optaget af gennem ugen.

Thomas Henriksen fra Norden i Skolen holder åbningstale og formændene for Foreningen NORDEN København Jeppe Strandberg Mugaas og Foreningen NORDENs Ungdom Steffen Bagger vil også være til stede for at tale om foreningen.

Ligesom der vil være videolink til en bemandet legeplads i Helsinki, så børnene kan vinke til hinanden.

Kom og vær med til at fejre Lille Nordens Dag med os!

For mere info om program ol og for at se hvilke af de andre bemandende legepladser i København som deltager i arrangementet, se mere på arrangementets Facebook-begivenhed.

22 marts, 2024
Pris: