Sommertur til det nordlige Skåne, 25. maj (Lyngby-Tårbæk lokalafdeling)

25 maj, 2024 @ 9:00H:i19:00

kr.750 – kr.800

Der inviteres på endagsbustur til det nordlige Skåne.

Program

Turen starter fra busstoppestedet i den sydlige ende af Jernbanepladsen lørdag den 25. maj kl. 9.00 og slutter samme sted ca. kl. 19.

Vi kører over Øresundsbron, gennem universitetsbyen Lund og til herregården Bosjökloster mellem de to Ringsøer. Der bliver vi vist rundt i det flotte haveanlæg.

Videre går turen forbi Vätteryds gravplads til herregården Hovdala syd for Finjasøen. Den var under svenskekrigene centrum for blodige krigshandlinger, hvor gøngerne, snaphanerne, var indblandet. Nu er der café, hvor vi skal spise lunch.

Når vi har beset anlægget, kører vi videre til Finja kirke nord for Finjasøen. Kirken udmærker sig ved at have romanske kalkmalerier.

Turen går videre mod øst til Söderåsen, hvor vi skal op på Skäralid, hvor der er en flot udsigt over det nordlige Skåne.

Vi kommer tilbage over Øresund med færgen Helsingør – Helsingborg.

Tilmelding og betaling

Tilmelding senest onsdag den 8. maj til Anders Nielsen på telefon 30 50 41 91 eller på mail kiogan@webspeed.dk

Pris: Kr. 750 for medlemmer og kr. 800 for ikke-medlemmer, som, når tilmeldingen er modtaget, kan betales på foreningens konto i Danske Bank 1551 6795889.

Prisen omfatter bustransport, frokost, kaffe og entréer.

25 maj, 2024
Pris: