Skumringstime på Bogense Bibliotek

13/11/23 @ 19:00H:i21:00

I lighed med tidligere år arrangerer vi Skumringstime sammen med Nordfyns Biblioteker.
Denne stemningsfulde aften, hvor stearinlysene tændes rigtig mange steder i Norden og Baltikum på samme tidspunkt, er mandag den 13. november kl. 19.00 præcis på Bogense Bibliotek.

Årets tema er Jul i Norden med oplæsning fra bogen Stargate – en julefortælling af den norske forfatter, Ingvild H. Rishøi, der blander moderne hverdagsrealisme med referencer til de klassiske nordiske fortællinger. Det er en julehistorie om håb, svigt og drømme set ud fra et barns perspektiv.

Det er Michael Hemmingsen, der læser op for os, og det er også Michael, der fortæller og viser billeder fra sin tur som orlogspræst på fregatten Peder Skram til de grønlandske farvande.

Også i år vil Inge Lynggaard akkompagnere til fællessangene.

Der er gratis adgang til arrangementet, som plejer at være meget velbesøgt. Der er stadig begrænsning på deltagerantallet, så husk at hente billetter på bibliotekerne fra mandag den 30. oktober kl. 10.00.

Næste arrangement for Foreningen Nordens medlemmer er et Julemøde onsdag den 6.december. Indbydelse med sted, tidspunkt, oplysning om tilmelding med mere udsendes senere.

Foreningen Norden – Nordfyn afdeling

13/11/23