Indlæser Begivenheder

« Alle Begivenheder

• Denne begivenhed er allerede afholdt.

Kulturmødet Mors “NORDISK KULTUR OG SPROG – TO UADSKILLELIGE STØRRELSER?” – fredag den 25. august

25/08/23 @ 14:30H:i15:30

Foreningen NORDEN deltager i år for 4. gang i Kulturmødet på Mors med en stand, hvor vi som tidligere forsøger at hverve medlemmer til foreningen.

I år deltager Foreningen NORDEN med en paneldebat på en på en af de mange scener, hvor landsformand Lars Barfoed, Mogens Jensen (S) og Christian Friis Bach (R) udfordres af tv-journalisten Clement Kjærsgaard om udfordringer i det nordiske samarbejde.
Arrangementet hedder: NORDISK KULTUR OG SPROG – TO UADSKILLELIGE STØRRELSER?
Det foregår fredag den 25. august kl. 14.30-15.30 på Musikværket, Sal 2, KulturPladsen, Gasværksvej 60, 7900 Nykøbing Mors
Læs mere her: https://program.kulturmodet.dk/events/87977

Du kan finde hele programmet for kulturmødet her: https://program.kulturmodet.dk/events

Sidste år samlede Kulturmødet ca. 32.000 deltagere fra det meste af landet til de mere end 500 aktiviteter over de tre dage, arrangementet varer.
I år foregår det fra torsdag den 24. til lørdag den 26. august.

Kulturmødet er en national begivenhed, men med globale dagsordener. I 2023 rækker vi derfor ud til vores nordiske naboer med et nyt ambitiøst nordisk program, der bidrager med nordiske erfaringer og perspektiver på årets seks temaspor. Det gør vi, fordi vi tror på, at Norden som værdifællesskab har et kæmpe potentiale i en bæredygtig fremtid. Vi spørger derfor – hvad kan vi lære af hinanden?

Moderator: Clement Kjersgaard

Vi håber, at en eller flere fra din lokalafdeling har lyst til at deltage – og meget gerne også deltage som frivillig i nogle timer på vores stand. Så kan vi tilbyde 1 x forplejning (madbillet) pr. vagt, og måske også et tilskud til transporten. Standene skal være bemandet torsdag kl. 11.30 – 21, fredag kl. 9 – 21 og lørdag fra 9 – 17.

Hvis du vil deltage som frivillig på Foreningen NORDENs stand bedes du senest 1. august sende en mail til kredsformand Jens Utoftnorden@profi.dk med navn, telefonnr. og lokalafdeling, samt oplysning om, hvornår du kan hjælpe.

Hvis din lokalafdeling har fået trykt et program, er der mulighed for at få det uddelt til besøgende på standen, hvis Jens Ultoft har modtaget det senest mandag den 21. august.

Dato:
25/08/23