NORDEN NU skifter navn til Nordiske

05-02-20 Esben Ørberg 0 comment

Vi har valgt at skifte navn på Foreningens blad. Før hed vi ‘Norden NU’, fremover ‘Nordiske’.

Vi har altid – med fire årlige udgivelser – har haft lidt svært ved at leve op til ordet ‘NU’ i titlen. Selvom vi gør meget for at afspejle nordisk puls og nordiske tanker, har vi dog aldrig været noget nyhedsmedie.

Med navnet Nordiske tager vi fat i et begreb, som kan forstås på flere måder og som kan efterfølges af mange ord. Nordiske tanker, holdninger, ideer, strømninger, foreninger, virksomheder. Nordiske mennesker. Nordiske udfordringer. Nordiske landvindinger. Nordiske nationer og regioner. Med ‘Nordiske’ signalerer vi ‘mange’, mangfoldighed – og gerne at, når vi er mange, er vi stærke.

Samtidig med navneskiftet benytter vi lejligheden til at løfte bladets udseende. Vi introducerer med nærværende udgave en ny visuel identitet, som er mere enkel og i et mere gennemført nordisk design.

Navn og layout er dog immervæk kun overflade i den forstand, at hvis ikke indholdet – bladets tekster – er vedkommende, så nytter en flot iklædning ikke ret meget.

Derfor kan vi da også love, at vi lægger os i selen, både når det gælder form og når det gælder indhold.

Hjælp os med at blive bedre. Send kritik og forslag til: redaktion@foreningen-norden.dk

Esben Ørberg

Redaktør