Loading Events

« All Events

• This event has passed.

TIL HØJBORDS MED REFORMATIONEN. 26. februar 2017 i Kærum Kirke, (Assens Afdeling)

26/02/17 @ 14:00H:i18:00

Vi fejrer 500-året for reformationen med et musikalsk foredrag   om bordets glæder i tiden før og efter reformationen. Musik, fortællinger, dragter og et indbydende historisk taffel skaber rammerne, som bringer alle sanser i spil, og som fortæller mere om os selv i dag, end vi måske er klar over.

Gennem fortællinger, smagsoplevelser og historisk musik fra reformationstiden får vi et sjældent indblik i livet dengang. Hele herligheden fuldendes med et veldækket højbord, der afspejler tidens traditioner i forhold til stand, tro, politik, hygiejne og som trækker spor frem til i dag. Vi kan smage historiske kager og drikke fra perioden, som også indeholder spændende beretninger og tilmed smager godt.

Foredrag ved Annette Herbst – Cand. pæd. i tekstil og håndarbejde.

Musik: Nicolas Koch-Simms – Cand. mus i nordisk folkemusik.

Monica Schmidt Andersen – Solist og Cand. mus i klassisk musik og performance.

Pris for arrangementet er 75 kr. inkl. traktement (betales ved indgangen).

Tilmelding før 16. februar til Marianne Therp  på 6477 1668 / 2720 1668 eller mail: mstherp@gmail.com

Arrangeres i samarbejde med Helnæs, Sønderby, Dreslette og Kærum sogne og Helnæs Kultur- og Musikforening.

Date:
26/02/17