Loading Events

« All Events

• This event has passed.

Meget mere om Island og islændinge, 4. april (Mariagerfjord lokalafdeling)

4 April, 2024 @ 19:00H:i22:00

dkk60 – dkk120

K. Torben Rasmussen har meget mere at fortælle os om Island og islændinge, end han gjorde 6. februar i Andelen i Hadsund, hvor han talte over emnet: Kan vi danskere lære noget af det islandske folk?
– Man kan med rimelighed sige, at det moderne Island bliver skabt i og med 2. verdenskrig. Island blev til Republikken Island i 1944. – Og nu er Island et moderne velfærdssamfund med ret store ligheder med de øvrige nordiske lande, men også med betydelige forskelle. Det siger litteraturhistoriker K.Torben Rasmussen som optakt til et nyt foredrag om det moderne Island og landets historie gennem de seneste århundreder, hvor de vigtige historiske epoker vil blive beskrevet. Efter pausen bliver der tid til at præsentere et par vigtige islandske forfattere. K. Torben Rasmussen holder sit foredrag torsdag den 4. april fra kl. 19.00 i Andelen, Storegade 44, Hadsund. Læs meget mere her.
Husk tilmelding
Entre – inkl. kaffe / the + kage: 60,- kr. for medlemmer – 120 kr. for deltagere, som ikke er medlemmer. Tilmeld venligst snarest – og senest 3. april hos Anette Olesen: netteo2011@gmail.com; tlf. 21 67 59 57

Date:
4 April, 2024