Loading Events

Nordisk Kulturfestival i Helsingør

17/09/22 @ 10:00H:i18:00

Når NORD for 7. gang slår dørene op på Kulturværftet den 17. september
er det med besøg fra nogle af Nordens mest toneangivende forfattere

Programmet byder på garvede forfattere som Leif Davidsen, Kim Leine, Thomas Korsgaard, Merete Pryds Helle og Monika Fagerholm.
Men også unge, upcoming forfattere, som Quynh Tran og Victoria Kielland, der inden for ganske få år har markeret sig på den litterære scene, vil besøge festivalen.

Vi glæder os over, at vi atter samler nogle af Nordens stærkeste, litterære stemmer og kan præsentere et bredt og hyperaktuelt program. Publikum kan se frem til at fordybe sig i fortællinger om alt fra virkelighedsnære magtintriger og storpolitik i Rusland, social ulighed i en svensk provins, til fortryllende eventyr om trolde og hekse, – en ny spændende tendens inden for nordisk litteratur. Vi får også et nyt og udfordrende blik på moderrollen, når skuespilleren Ida Cæcilie Rasmussen opfører forestillingen ’Med mig selv i mine arme’, mens livsnære emner som tab, svigt, længsel og kærlighed bliver omdrejningspunkt for flere af samtalerne, siger festivalleder for NORD, Gro Frank Rasmussen

Journalist og tv-vært Gertrud Thisted Højlund er NORDs vært og guider kyndigt publikum igennem dagens program, som består af både forfattersamtaler, oplæsninger, litteraturquiz, musik og kunstneriske performances.

SE PROGRAMMET HER

KØB BILLET