Loading Events

« All Events

• This event has passed.

Anmelderrost islandsk forfatter gæster Viborg, 20. august 2018 (Viborg lokalforening)

20/08/18 @ 19:00H:i21:30

kr.100

Den islandske forfatter Jón Kalman Stefánsson blander i sine romaner højstemt patos med hverdagens praktiske gøremål. Poesi, skindanorakker og stormvejr hænger uløseligt sammen og kan være betydende for liv eller død.

I løbet af de seneste år har Jón Kalman formået at skabe en unik og fortryllende fiktiv verden i en række romaner og noveller. På dansk kom først ”Sommerlys, og så kommer natten” og siden den betagende trilogi om Drengen, med blændende skildringer af det barske liv på Islands vestkyst for 100 år siden. Med den forblæste kystby Keflavik som afsæt skriver han i en ny trilogi det moderne og det traditionelle Island sammen i en passioneret slægtshistorie.

Mød Jón Kalman og hans oversætter og mangeårige islandskender Kim Lembek. Denne aftens samtale mellem de to vil kredse om Jón Kalmans forfatterskab, om lidenskaben i bøgerne, om Islands dramatiske landskab, lyset, mørket og sorgen.

Date:
20/08/18