Loading Events

« All Events

• This event has passed.

John Gitz Holler fortæller om Nordatlantisk Hus i Odense (foreningen NORDEN Horsens)

12/01/16 @ 19:00H:i20:00

kr.50

John Gitz Holler er guide i Nordatlantisk Hus, rejseleder, tidl. bosat i Grønland og har en masse skrøner fra de kolde lande i bagagen. Stuetagen i Nordatlantens hus er husets hjerte, hvor der bydes på kulturoplevelser med nordatlantiske kunstnere, udstillinger om og fra de nordatlantiske lande, foredrag o.a. Her findes også den anmelderroste Restaurant Nordatlanten, og husets butik med design, tøj og smykke fra de nordatlantiske lande.

På 1.sal ligger Det Grønlandske Hus i Odense, der udfører opgaver inden for uddannelses-, social- og kulturområdet og er et fast holdepunkt for mange grønlændere bosiddende i Region Syddanmark. De færøske, grønlandske og islandske foreninger i Odense har lokaler på 2. sal. Her kan de dyrke deres traditioner, kultur og fællesskab gennem aktiviteter som kor, dans, håndarbejde, spisning og fejring af nationale højtider.

Det er også på 2. sal, der hver torsdag er åbent i den grønlandske Café Allu, et socialt mødested for grønlændere i Odense drevet af Det Grønlandske Hus i Odense. Der foregår rigtig mange aktiviteter i huset, som f.eks. kursus i maskedans, koncerter, modeshows, havnekulturfestival, grønlandsk rock, kunstmarked, talkshows m.v.

Pris: 50 kr. inkl. kaffe.

Date:
12/01/16