Den store nordiske klimaduel

10-10-14 norden 0 comment

Den Store Nordiske Klimaduel – eller blot Klimaduellen – er et initiativ fra Nordisk Ministerråd om energi, bæredygtighed og den fremtid vi ser ind i.

Klimaduellen tilbyder et samarbejds- og mødested for alle nordiske skoleelever og lærere og indeholder både individuelle og samarbejdende undervisningsforløb. Klimaduellen er finansieret af Nordisk Ministerråd og administreres af Foreningerne NORDEN.

Det er helt og aldeles gratis at bruge alle materialer og funktioner via portalen www.nordeniskolen.org. Læreren skal blot registrere sig og kan derefter komme i gang med at bruge platformens forskellige undervisningsmaterialer og deltage i konkurrencerne.

Tilmelding til konkurrencen og adgang til undervisningsmaterialet sker direkte via hjemmesiden www.klimaduellen.org, der i øjeblikket fungerer som informationssider om projektet. Når konkurrencen starter den 11. november 2014 vil sprog og kultur elementerne og det naturfaglige indhold fra Klimaduellen være smeltet sammen på portalen nordeniskolen.org. Tilmelding og registrering sker herefter direkte på denne portal.