Loading Events

« All Events

Rusland og Ukraine, onsdag 15. januar 2025 (Assens Afdeling)

15/01/25 @ 19:00H:i21:30

Foredrag med Mathilde Kimer i Teatersalen, Arena Assens, 15. jan. kl. 19.00 – 21.00

Matilde er DR’s udenrigskorrespondent i Rusland og Ukraine, som hun siden 2009 har dækket intenst, og hvor hun gennem de seneste år har fået rosende omtale for sine prisbelønnede autentiske reportager fra konflikten i den krigshærgede region mellem Kiev, Krim og Moskva. I dag giver Matilde som foredragsholder sit publikum et unikt indblik i den ukrainske revolution – et foredrag, der efterlader salene med eftertænk­somhed.

Derudover er Matilde forfatter til den meget omtalte bog “Krigen Indeni”, som beretter om den ukrainske revolution. Det var langt fra planlagt, at Matilde skulle være udenrigskorrespondent i Rusland. Men i 2002 besøgte hun landet som resultat af en hjertesorg, og så tog tingene pludselig fart. Matilde begyndte at studere sproget og kulturen og blev fuldstændig forelsket i det gale land, folket og omvæltningerne, der var alt andet end Korsør, hvor hun selv er født. I januar 2017 modtog Matilde Den Berlingske Fonds Journalistpris for sin dækning af krigen i og omkring Ukraine.

Nærmere om billet-bestilling og -pris (rabat for medlemmer) følger.

Der tages forbehold for ændringer.

Date:
15/01/25