Loading Events

« All Events

• This event has passed.

Forfatterbesøg fra Norge, 30. april (Mariagerfjord Lokalafdeling)

30 April, 2024 @ 19:00H:i21:00

kr.60 – kr.120

Forfatterbesøg fra Norge om Skogfinnerne og Finnskogen

Alle interesserede indbydes til en aften om Skogsfinnerne og Finnskogene i Norge tirsdag den 30. april kl. 19. i Andelen på Storegade 44 i Hadsund. Læs meget mere herom i vedlagte foromtale på fem sider pdf. Skogsfinnerne er efterkommere af fattige finner, som i 1600-tallet udvandrede fra Finland og slog sig ned i de store skove på grænsen mellem Norge og Sverige nær byen Kongsvinger i Norge.

Forfatteren Britt Karin Larsen, som er skogsfinne, har skrevet syv romaner – slægtsromaer, der dækker 300 år og er blevet rosende omtalt af anmeldere.

Vores næstformand, Anette Olesen, Mariager, har aftalt med Britt Karin Larsen og guide Laila Lindberg, at de kommer og beriger os medlemmer og andre interesserede med det norske sprog og indvier os i en speciel kultur i Norge.

Laila Lindberg vil fortælle om et langt liv som guide på fjeldvandringer i området og vise billeder fra området.

Forfatter Britt Karin Larsen bliver interviewet om sine bøger, en historiske rejse med Finnskog folket, hvor den første roman er “Der vokser et træ i Mustamaeg”.

Husk tilmelding snarest

Entre – inkl. kaffe / the + kage: 60,- kr. for medlemmer – 120,- kr. for ikke- medlemmer.

Tilmeld venligst snarest – og senest 29. april hos Anette Olesen:
netteo2011@gmail.com; tlf. 21 67 59 57.

Date:
30 April, 2024