Loading Events

« All Events

• This event has passed.

En sprudlende aften om nordisk litteratur,11. januar (Mariagerfjord lokalafdeling)

11 January, 2024 @ 19:00H:i21:00

Grønlandsk realisme, islandsk magi og norske mysterier: Læseinspiration til nyere nordisk litteratur:
– Nordisk litteratur står stærkt lige nu, og vi skal hermøde tre af de største aktuelle forfattere.
– Grønlandske Niviaq Korneliussen vandt Nordisk Råds Litteraturpris 2021 for Blomsterdalen, og hun
skriver stærkt og bevægende om nutidige skæbner i Grønland. – Jón Kalman Stefánsson har imponeret læsere over hele verden. Han bevæger sig ofte ind i magiske universer i sine bøger, samtidig med at man kommer med på rejse i den islandske natur. Her skal vi stifte bekendtskab med hans gennembrudsbog:
Sommerlys og så kommer natten. – Før vi slutter af med endnu en gigant: Norske Karl Ove Knausgård som med sit nyeste romanprojekt, der indledes med den mystiske Morgenstjernen, træder ad helt nye veje og bebuder nye tider for nordisk litteratur. Det siger Anne Valbjørn Odgaard som optakt til sit foredrag i Hadsund om Litteratur i Norden i nyere tid, som vi har givet overskriften: En sprudlende aften om nordisk litteratur. Anne Valbjørn Odgaard er cand. mag. i litteraturhistorie og religionsvidenskab. Anne Valbjørn Odgaard holder sit foredrag torsdag den 11. januar fra kl. 19.00 i Andelen, Aktivitetshus Øst, Storegade 44, Hadsund.
Entre – inkl. kaffe / the + kage: 60,- kr. for medlemmer – 120 kr. for deltagere, som ikke er medlemmer.
Tilmeld venligst snarest – og senest 10. januar hos Anette Olesen: netteo2011@gmail.com;
tlf. 21 67 59 57.

Date: