Sommerjob og eventyr – det er Nordjobb, en succes blandt unge

03-09-21 Esben Ørberg 0 comment

Nordjobb er en af Nordisk Ministerråds og Foreningen Nordens gedigne successer, som har givet næsten 35.000 unge oplevelser og indtjening gennem 35 år. Jobtjenesten administreres for ministerrådsmidler af Foreningerne Norden og vi har i Danmark samlet nogle af de gode resultater i en helt ny publikation, som du kan læse her:

Nordjobb_WEB

Hvad er Nordjobb?

En god sæson-arbejdsplads i et andet nordisk land, væsentlig arbejdserfaring, overenskomstmæssig løn og arbejdsforhold – samt venner og kulturoplevelser med i købet.

Nordjobb baner vejen for et fælles nordisk arbejdsmarked og øger mobiliteten blandt unge i Norden. Det bør ikke være sværere for nordiske borgere at opholde sig, arbejde eller studere i et andet nordisk land, end det er i deres eget land.

De unge lærer at kommunikere med hinanden på andet end engelsk. Opnår øget nordisk sprogforståelse og interesse for nabolandskultur.

Nordjobb finansieres af Nordisk Ministerråd og administreres af Foreningerne Norden. Mere på: Nordjobb.dk