Karen Ellemann i spidsen for Nordisk Ministerråd

14-11-22 Esben Ørberg 0 comment

Foto: Karen Ellemann til repræsentantskabsmøde i Foreningen Norden i 2015 på Frederiksberg Rådhus – sammen med Foreningens nuværende formand Lars Barfoed. Foto: Jacob Carlsen.

———

Foreningen NORDENs formand fra 2013-2015, Karen Ellemann, 53, bliver fra 1. januar ny generalsekretær i Nordisk Ministerråd. Hun har desuden nordisk ballast med i form af en tidligere ministerpost for nordisk samarbejde. Hun forlader dermed Folketinget, hvor hun har været medlem i de seneste 15 år, hvor hun også har været miljøminister og minister for ligestilling.

Foreningens formand Lars Barfoed udtaler:

“På Foreningen NORDEN’s og egne vegne vil jeg gerne ønske Karen Ellemann hjerteligt tillykke med udnævnelsen til generalsekretær i Nordisk Ministerråd. Karen Ellemann har stor erfaring med det nordiske politiske samarbejde og er den helt rigtige i spidsen for arbejdet i Nordisk Ministerråd. Med de mange udfordringer vore samfund står over for, er der brug for at styrke det politiske samarbejde i Norden. Som formand for Foreningen NORDEN i Danmark glæder jeg mig til samarbejdet med Karen Ellemann.”