Sommertur til Slesvig, 8.-10. juni (Lyngby-Taarbæk lokalafdeling)

08/06/20H:i10/06/20

I anledning af 100-året for Nordslesvigs genforening med kongeriget går årets sommertur til landsdelen Slesvig: det danske Nordslesvig og det tyske Sydslesvig.

Turen vil forme sig som en rundtur i Slesvig fra nord til syd.
Vi kører ind i Slesvig ved Frederikshøj, der hvor Christian X red over grænsen på den hvide hest.
Vi kommer gennem Flensborg på vej til vort logi, som er Sydslesvigs danske Ungdomsfor-eningers kursussted Christianslyst i landsdelen Angel.

Mandag aften håber vi at få besøg af folk fra Foreningen NORDENs lokalafdeling i Sydslesvig.
Tirsdag er helliget Slesvig by med omegn: Hedeby og Dannevirke.
Onsdag skal vi sydpå til grænsefloden Ejderen. Den indgik fra 1784 til 1896 som en del af Ejderka-nalen, som var forløberen for Kielerkanalen. Vi kører nordpå gennem marsklandet til Noldemuseet, som vi skal besøge, inden kursen går mod Lyngby.

Deltagerne vil få tilsendt detaljeret program i løbet af foråret.
Turen starter fra Jernbanepladsen ved Invita mandag den 8. juni kl. 9.00.
Vi er tilbage i Lyngby onsdag den 10. juni ca. kl. 19.
HUSK PAS.

Prisen i dobbeltværelse er for medlemmer kr. 3000, for gæster kr. 3200; tillæg for enkeltværelse kr.150.
Prisen omfatter bustransporten, logi, alle måltider og entréer.

Tilmelding senest 28. februar til Anders Nielsen på telefon 30 50 41 91 eller på kiogan@webspeed.dk.
Når tilmeldingen er modtaget og bekræftet, indsættes betalingen på foreningens konto i Danske Bank 1551 6795889.

Start:
08/06/20