Loading Events

« All Events

Foredrag om islandsk litteratur, 2. oktober (Brønderslevs lokalafdeling)

2 October, 2024 @ 19:00

kr.100

Foreningen Norden Brønderslev, har fra efteråret 2024 sammen med Brønderslev Bibliotek indgået et samarbejde med Folkeuniversitetet.

Foreningen Norden Brønderslev vil fremover i samarbejde med Biblioteket og Folkeuniversitetet tilbyde foredrag, der bredt har med nordisk kultur og historie at gøre. Og det første foredrag her handler således om:

Islands litterære mirakel v/ litteraturhistoriker K. Torben Rasmussen

Der skrives og læses bøger i Island i et omfang – landets beskedne befolkningstal taget i betragtning – som næppe overgås af noget andet sted i verden. Der er tale om litteratur af høj kvalitet, og Nordisk Råds litteraturpris har ofte fundet vej til Island. Bøgerne oversættes til mange sprog og har stor gennemslagskraft internationalt.

Hvordan kan det lade sig gøre? Det vil litteraturhistoriker K. Torben Rasmussen komme ind på i sit foredrag. Han har tilbragt flere år i Island og er tidligere direktør for Nordens Hus i Reykjavik, og besøger Folkeuniversitetet på Brønderslev Bibliotek onsdag d. 2. oktober kl. 19.00 til 21.00, hvor han vil fortælle om dette mirakel.

Pris 100 kr. Billet kan bestilles på Brønderslev Biblioteks hjemmeside. Ellers entré ved indgangen.

Date:
2 October, 2024