Medlemskab for biblioteker

Foreningen NORDEN er en folkelig forening, hvis formål er at udbrede kendskabet til de nordiske landes:

• demokratiske, sociale og kulturelle traditioner
  • historiske og politiske forhold
  • sprogslægtsskab
  • venskabsbysystem og samarbejde
  • fælles socialkonvention, arbejds- og uddannelsesmarked
  • den fælles pasunion

med meget mere…

En vigtig forudsætning for det nordiske samarbejde er, at alle biblioteker har nordiske aviser fra de nordiske venskabsbyer samt nordisk fag- og skønlitteratur på hylderne, og at lånere har let adgang til fortrinsvis norsk- og svensksprogede bøger, aviser og tidsskrifter.

Medlemsfordele

Som medlem af Foreningen NORDEN modtager biblioteket:

• Foreningen NORDENs magasin Norden Nu med aktuelle artikler om nordiske forhold og temaer, herunder specialnumrene med lokalafdelingernes programoversigter (oktober) og rejsetilbud (januar).
  • Tilbud om deltagelse i fælles arrangementer mellem Danmarks Biblioteksforening og Foreningen NORDEN på landsdækkende plan
    Mulighed for at samarbejde med Foreningen NORDENs lokalafdelinger om lokale nordiske arrangementer om Skumringstid og Morgengry-projekterne.

Medlemskab

Foreningen NORDEN tilbyder alle folke- og forskningsbiblioteker at tegne biblioteksmedlemskab, der giver god og direkte adgang til det nordiske samarbejde.

Se kontingentsats for biblioteker her.

BLIV BIBLIOTEKSMEDLEM