Nordisk frimærkeudstilling

06/05/19 @ 8:00H:i18/05/19 @ 17:00

Nordisk frimærkeudstilling

På bibliotekerne i Skjern, Tarm og Videbæk vil man hen over foråret kunne se en fin udstilling af frimærker, der er udgivet af de nordiske postvæsener under betegnelsen ”Nordiske Fællesudgivelser”.

Det er Arne Refslund, der har samlet den – meget naturligt, da han er aktiv i såvel frimærkeklubben Støvfri som Foreningen NORDEN. Anledning til udstillingen er, at Foreningen NORDEN fylder 100 år den 15. april.

I årenes løb er der udgivet en række frimærker for at markere det nordiske samarbejde og den nordiske ånd. På de første fællesudgivelser var motiverne ens for de 5 nordiske land, og fra 1989 blev udgivelserne udvidet til også at omfatte Færøerne, Grønland og Åland. Ud over de egentlige fællesudgivelser viser udstillingen også andre frimærker af fælles nordisk interesse, bl.a. SAS’s jubilæum, Færøernes frimærker med Nordens Hus i Torshavn og Danmarks og Sveriges frimærker med Øresundsforbindelsen.

Udstillingen giver et billede af det nordiske samarbejde og peger på de mange fællestræk, der forener de nordiske lande.

Skjern Bibliotek fra den 8. april til den 4. maj

Tarm Bibliotek fra den 6. maj til den 18. maj