Møde med Mogens Jensen i Skive om flygtninge i Norden, 4. april (Skive lokalafdeling)

04/04/16 @ 17:00H:i18:30

Mogens Jensen

De nordiske lande var de første i Europa til at afskaffe paskontrol og indføre fri indrejse mellem landene. Det skete efter pres fra Foreningen Norden med det formål at fremme det nordiske samarbejde.

Den frie indrejse er der nu sat en midlertidig stopper efter at både Sverige og Norge har genindført grænsekontrol som følge af den store strøm af asylansøgere til Europa. Samtidigt har det tvunget Danmark til at indføre skærpet kontrol ved den danske-tyske grænse.

Bl.a. denne udfordring for det nordiske samarbejde er grundlaget for et fyraftensmøde, som Foreningen Norden inviterer alle interesserede til i auditoriet på Skive Seminarium med foreningens nye landsformand, fhv. minister Mogens Jensen (S) mandag den 4. april kl. 17.00-18-30.

På mødet i Skive vil Mogens Jensen give sin vurdering af, hvordan de nordiske lande kan samarbejde om at finde fælles løsninger på de udfordringer, som de mange flygtninge og migranter giver for hele Europa.
Mødet er åbent for alle interesserede, og der er gratis adgang. Der bliver både mulighed for at stille spørgsmål og komme med korte kommentarer.
Af hensyn til Mogens Jensens kalender er der kun afsat halvanden time til mødet. Foreningen Norden opfordrer derfor deltagerne til, at komme i god tid.

04/04/16
Pris: