Bustur til Hallandsåsen ved Båstad, 23. maj (Halsnæs lokalafdeling)

23/05/20 @ 7:30H:i18:30

Turen køres i samarbejde med Gangsportsforeningen Krudtuglerne.

Vi kører fra Hundested (Storebjergskolens P-plads) kl. 07.30 og fra Frederiksværk (Krudtuglernes Foreningshus Syrevej 25, kl. 07.45).

Ankomst til Norrvikens Trädgårder ca. kl. 10.30.
De, som ønsker at besøge dette unikke parkanlæg, grundlagt i 1906, og med 6 forskellige temahaver, som på dette tid af året også står i det flotteste flor, stiger af bussen her. Betaler entreen 108 S.kr. / ca. 86 D.kr.(pris med grupperabat) Se: www.norrvikenbastad.se/

De, som foretrækker at vandre på en lille bid af den berømte Skåneleden, fortsætter med bussen til Torekov Havn ank. der ca. 10.45, og går så på den smukke rute nord ud langs kattegatkysten og i et varierende landskab ca. 6½ km. op til Hovs Haller.

Arrangementsgruppen har besluttet også at indlægge en 3. mulighed for de, som evt. allerede har set Norrvikens Trädgårder, kan i stedet vælge også at køre med bussen til Torekov Havn, og der gå på byvandring ca. 1½ time i den charmerende lille by.
Se: https://www.google.dk/maps/place/269+77+Torekov,+Sverige

Kl. 12.15 kører bussen tilbage fra Torekov Havn og kl. 12.30 fra Norrvikens Trädgårder og op mod Hovs Haller, hvor vi mødes med de friske vandrere fra Krudtuglerne ved Restauranten på Hovs Haller
Her vil vi sætte os til bords i restauranten, nyde den flotte udsigt over klip-perne ved Hovs Haller og Laholms bugten og indtage deres gode meny (inkl. drik).
De friske kan måske nå en lille tur mellem klipperne ned til stranden før vi – Kl. 14.30 kører bussen en lille bid ind mod Båstad, hvor vi på P-pladsen ved Italienska Vägen med den smukke udsigt får et hurtigt træf og nyder en kop kaffe med vore gode venner fra Båstad Norden.

Kl. 16 er der afg. retur. og vi er tilbage i Halsnæs ca. kl. 18.30.

Husk – Pas eller kørekort for at komme til Sverige.
Pris: For bus, færge og frokost inkl. drikkevarer – 300 kr. pr. person.

Tilmelding senest 1. maj til Henrik tlf. 21759341/ h.albaek@mail.dk
Betaling senest 1. maj til: Foreningen NORDEN Halsnæs på: Reg.nr. 2580 kontonr. 0505 636 941
(Husk ved betaling at angive navn på de deltagere, der betales for).

23/05/20