Foreningen NORDENs Ungdom

FNU er Foreningen NORDENs ungdomsorganistion for alle unge med interesse for Norden og nordisk kultur. FNU arrangerer en mængde aktiviteter med nordiske temaer og giver dig rig lejlighed for at møde unge fra de andre nordiske lande.

Foto: Yadid Levy/Norden.org

Foreningen Nordens Ungdom (FNU) har i øjeblikket ca. 500 medlemmer i Danmark. Medlemmerne er fordelt på fem lokalafdelinger i København, Roskilde, Odense, Århus og Nordjylland.

De fem lokalafdelinger sikrer, at medlemmerne tilbydes aktiviteter i deres nærområde. Lokalaktiviteterne kan være alt fra en biograftur til museumsbesøg og koncerter, men alle arrangementer har naturligvis et Nordisk tema.

Ved siden af de mange lokale arrangementer afholder foreningen en række årlige fællesarrangementer for alle medlemmer.

Vi rejser bl.a. til de Nordiske storbyer, står på ski i de norske fjelde og bader i Islands varme kilder. Derudover afholder FNU hvert år landsmøde, hvor foreningens aktiviteter og formål diskuteres. Og findes der aktiviteter i det danske med et Nordisk præg, er FNU naturligvis altid til stede.

Da de fleste af medlemmerne er studerende, tilbydes alle aktiviteterne til billige priser. For at sikre maksimal deltagelse gives der derfor altid gode tilskud til medlemmerne.

Et medlemskab i FNU koster 85 kr. om året (150 kr. for par). For det beløb får medlemmerne adgang til de mange lokale aktiviteter og foreningens rejsetilbud samt medlemsbladet Ratatosk og det fællesnordiske blad Nordkant.

Læs mere om Foreningen NORDENs Ungdom og medlemskab på fnu.dk.

Se magasinet Ratatosk.