Knausgård Foreningen Norden, 7. dec (Thisted lokalafdeling)

07/12/17 @ 19:00H:i21:30

kr.100

Knausgård ,

Karl Ove Knausgård, norsk forfatter, født 1968.

Torsdag 7. december kl. 19.00 på Thy-Mors VUC & HF, Munkevej 9, Thisted

Dobbeltforedrag samarbejde med Thisted Frie Oplysningsforbund (TFO) og Folkeuniversitetet

Medbring selv kaffe/te og brød.

Litteraturredaktør Jes Stein Pedersen fra dagbladet Politiken fortæller først om ”Knausgård og virkelighedslitteraturen” og efter pausen om ”Psykisk litteratur – eller sådan bliver du rask ved hjælp af læsemedicin”.

Siden ”Min kamp” begyndte at udkomme, har Knausgård sat ny standarder for, hvad en selvbiografisk litteratur formår. Jes Stein Pedersen sætter Knausgård ind i en større sammenhæng – den samtidig og den kultur, han indgår i. Med de etiske dilemmaer, hans tilgang til litteratur rejser. I anden del peger foredragsholderen på nyere dansk litteratur, som er med til at synliggøre og aftabuisere psykiske lidelser.

07/12/17
Pris: