Enestående mange medlemmer holder fast efter gratisperioden

11-08-20 Esben Ørberg 0 comment

1260 nye medlemmer i jubilæumsåret var vel imponerende i sig selv. Så mange nye medlemmer på et år har Foreningen Norden ikke kunnet mønstre siden 60’erne. Der var bare ét men, idet de nye medlemmer var friholdt for kontingent i hele 2019 – og det store spørgsmål var derfor; hvor mange hænger på, når de skal gentegne som betalt kontingent?

I dag kender vi svaret, som er særdeles opløftende og ganske usædvanligt: 891! Hvilket svarer til en fastholdelsesprocent på 70, som er langt, langt over de 10-20 procent, som medlemskampagner normalt kaster af sig efter introduktionstilbud om gratis første år.

Foreningen Norden har godt 10.000 medlemmer fordelt på 90 afdelinger. Tilbuddet om gratis førsteårs-medlemskab var et af mange medlemstilbud, som 2019 bød på i anledning af 100 års jubilæet for foreningens oprettelse.