Repræsentantskabet mødes på Frederiksberg

10-03-17 Esben Ørberg 0 comment

Foreningen NORDENs nuværende formand Mogens Jensen (MF, S) kan 20. maj byde sin forgænger Karen Ellemann velkommen som gæstetaler, når han åbner foreningens årlige repræsentantskabsmøde på Frederiksberg Rådhus. Karen Ellemann (MF, V) var formand for foreningen i to år, indtil hun blev social- og indenrigsminister i 2015 og minister for ligestilling og nordisk samarbejde i november sidste år.

Foreningens regnskab viser indtægter på godt syv mio. kroner, hvoraf kontingentindtægter på 1,7 mio. kr. er den største enkeltpost blandt en række tilskud til projekter. Udgifterne er så tilpas lavere end indtægterne, at der bliver et overskud på 225.000 kroner, hvoraf det foreslås at afsætte 200.000 kroner. til brug i 2019, som er det store 100-års jubilæumsår for foreningens oprettelse. Også i 2015 blev der lagt et tilsvarende beløb til side til jubilæet, som bliver et særskilt tema på repræsentantskabsmødet.