Oplev Orkester Norden i DR’s koncerthus

10-06-15 norden 0 comment

Orkester Norden spiller fredag 10. juli klokken 17.00 i DR’s Koncerthus. Medlemmer af Foreningen NORDEN får rabat.

Orkester Norden – vort fælles nordiske ungdomssymfoniorkester – samles igen i 2015 i Musikkens Hus, Aalborg. I to uger gennemgår 80 unge musikere, udvalgt blandt de allerbedste talenter blandt studerende på de nordiske og baltiske musikkonservatorier, et koncentreret forløb med prøver, workshops og masterclasses. Dette udmunder i et fuldt symfoniorkester på meget højt niveau.

Orkester Norden afslutter turnéen 2015 med en koncert i DR’s Koncerthus København.

Orkester Norden fejrer denne gang 150-året for to af vore største nordiske komponister: Jean Sibelius og Carl Nielsen. Den internationalt anerkendte dirigent Joseph Swensen står i spidsen for orkesteret og den absolutte talentfulde Guru Kleven Hagen giver sin fortolkning af Sibelius fantastiske violinkoncert.

Mød op og give disse unge nordiske musikere en oplevelse for livet!

Koncerten i København finder sted fredag 10. juli 2015 klokken 17.00. I DR’s Koncerthus, København.

Medlemmer af Foreningen NORDEN kan rekvirere billetter til stærkt reduceret pris på tlf. 35 20 62 62. Billetpris inkl. gebyr: 75 kr. Der kan købes et ubegrænset antal efter først til mølle princippet.