Loading Events

« All Events

• This event has passed.

Grønland – Et arbejdsliv på iskanten, 31. oktober (Odsherred/Holbæk lokalafdeling)

31. October 2019 @ 19:00 - 21:30

Et foredrag af Cecilia Vanman, Eventyrer, Fotojournalist og Havpattedyrbiolog

Cecilia Vanman tager publikum med bag scenen på et unikt arbejdsliv som ekspeditionsleder og havpattedyrbiolog ved iskanten i Arktis. Vi rejser blandt andet med på en spændende filmekspedition på jagt efter hvalrosser, hvidhvaler og narhvaler ved 76nde breddegrad i Canada, i fodsporene på legendariske opdagelsesrejsende under ekspeditioner igennem den mytiske Nordvestpassage og møder udfordrende storme, isbjørne og overvældende natur i den arktiske ødemark.

Cecilia formidler levende og engageret, og publikum er med hele vejen, når havisen knager faretruende under flyverens landingsstel, og stormbølgerne vælter ind over forskningsskibets stævn. De spændende rejseanekdoter er akkompagneret af smukke fotos hele vejen igennem foredraget.

Om Cecilia Vanman

Udover at være medlem af Kvindelige Eventyrere, er Cecilia den første danske kvinde der er blevet optaget som ’Fellow’ i Explorers Club, verdens mest prestigefyldte klub for opdagelsesrejsende og eventyrere og hun er den første dansker som har krydset Nordvestpassagen på tre forskellige ekspeditioner

Entre:           Kr. 60,- /80,-

Date: